keskiviikko 24. heinäkuuta 2013

Onnistumisen ilo

Se on aika mielenkiintoista joskus tuo helmen teko. Tässä viime aikoina olen sen kanssa tuskaillut kun on tuntunut siltä ettei mikään onnistu niin kuin toivoisin. Katsellut muiden töitä ja tuntenut turhautuneisuutta omiin vajavaisiin taitoihin. Jouduin itseäni muistuttamaan jopa siitä muihin vertailun vaarallisuudesta. En kuitenkaan antanut periksi, vaan olen sitkeästi istunut polttimen ääressä ja yrittänyt. Nyt on yritys palkittu!
Tämä viimeisin terälehti helmi onnistui mielestäni nyt niin hyvin. Joku sanoi että tämän tekemiseen tarvitaan harjoitusta ja kärsivällisyyttä. Nyt oli harjoitusta alla ja jaksoin olla kärsivällinen helmen alusta loppuun. En vertaa tätä nyt kenenkään muun tekemään helmeen, vaan vertaan tätä niihin aiempiin itse tekemiini ja tämä on hieno.
Eikä tämä ole ainoa, joka tuotti minulle suunnatonta tyydytystä kun helmet uunista otin. Siellä oli toinenkin, mistä olen erittäin tyytyväinen.
Kuten aiemmin kerroin olen surffaillut netissä ja katsellut mieli matalana muiden ihania luomuksia ja löysin sieltä myös sellaisia helmiä, missä oli kuvattu merenrantaa. Löytyi muutama todella kiehtova helmi. Ajattelin että sellaistakin täytyy koittaa tehdä, koska olen maisemia helmiin tehnyt ennenkin. Olen tehnyt kotoisia talvimaismia, syysmaisemia ja yhden talvisen kuutamoyötä kuvaavan maiseman. Nyt koitin tehdä kuutamon merenrannalla. Ja onnistuin mielestäni varsin hyvin.
Kyllä tuntuu välillä niin hyvältä tuntea onnistumisen iloa! Tämä auttaa jaksamaan ja aoin edelleen työstää tuota terälehti mallia ja lisää merenrantaa on luvassa, sitäkin pitää vielä hioa. Mutta nyt on mieli hyvä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön. Blogin kirjoittajan on hyväksyttävä kaikki kommentit.