keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Se tuote

Aiemmin talvella kerroin, että tässä koulutuksessa, mikä minulla nyt on meneillään, jokaisen piti kehittää joku uusi tuote tai ainakin uudistaa joku osa yrityksessään. Minä kehittelin sitä tuotetta ja nyt olen edennyt jo sen verran pitkälle, että olen saanut jo myynninkin käyntiin. 
Tuote itsessään ei ole mikään uutuus, se on avain/IDkorttinauha. Koska minun päätuotteeni ovat käsityönä tehdyt helmet, niin nauhassa tietenkin käytetään niitä ja sitä myöten se ei enää ole pelkkä nauha vaan koru, jolla on hyötykäyttö. Tässä minun tuotteessani on ideana se, että jokainen voi itse luoda sen oman nauhansa. Olen laatinut kuvalliset ohjeet, joiden avulla koru on helppo koota ja mitään työkaluja ei tarvita. Paketti sisältää ohjeen, tarvittavat osat ja helmet.




Minut voi nyt tilata esim. työpaikalle, minne tulen helmieni kanssa ja jokainen voi sitten itse valita koko kokoelmasta itselleen mieluiset helmet. Sitten voidaan pitää pieni luova korunkoonti hetki ja jokainen voi ohjeen ja minun avustuksellani koota korunsa. Toki voin koota sen kokonaankin, mutta olen tässä jo huomannut, kuinka innostavaa on kun sen voi jokainen tehdä itse. Sellainenkin, joka sanoo alkajaisiksi, että minä en osaa, enkä halua näperrellä huomaakin innostuvansa ja löytää sittenkin itsestään kädentaitoja, joita ei tiennyt olevan olemassakaan. On ollut hieno nähdä, kuinka se omin käsin koottu koru nostetaan kaulalle ja siihen ollaan tyytyväisiä. Ja millaisia koruja sitä onkaan koottu! Aivan ihania, jokaisella on oma värisilmänsä ja ajatuksensa helmien asettelusta. On mukava nähdä, kuinka helmet, jotka minä olen rakkaudella tehnyt tulevat sieltä massasta esiin ja saavat uuden elämän jonkun toisen käsissä muuttuen koruksi, jolla on vielä hyötykäyttökin.

Sen verran projektini on vielä kesken, että puuttuu se varsinainen pakkaus. Sitten kun saan sen pakkauksen aikaiseksi, niin tästä voi tehdä valmiita paketteja, jonka voi ostaa nopsasti, vaikka lahjaksi itselle tai ystävälle. Mutta enemmän pidän kyllä tästä ajatuksesta, että jokainen voi kuitenkin valita ne omat helmensä koko valikoimasta, silloin siitä lopputuloksesta tulee varmuudella jokaisen itsensä näköinen ja yhdistelmä mahdollisuuksia on valtavasti. Itse en niitä parhaita kuitenkaan keksisi. Sitä paitsi, minusta on niin kiva nähdä asiakkaiden kasvoilla sitä onnistumisen iloa.


Korun koontiin ei mene kauan aikaa ja sitä paitsi tämä on myös sosiaalista toimintaa ja kun työporukalla yhdessä tehdään, niin se myös lisää sitä me henkeä ja yhteen kuuluvuutta. Jokaisen koru on kuitenkin yksilö käsityönä tehtyjen helmien ja sen jokaisen oman näkemyksen vuoksi. Lisäksi minun työni on yleisesti ottaen yksinäistä puurtamista, niin on todella mukava päästä itsekin aina välillä ns. ihmisten ilmoille. 
Jos kiinnostuit niin minun yhteystietoni löytyvät täältä *klik*.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön. Blogin kirjoittajan on hyväksyttävä kaikki kommentit.