keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Messuilua ja kevätpuuhia

Ihanaa auringonpaistetta meille suotu viimeaikoina! Olen ollut varsin energinen, mietinkin että osaltaan voi tietysti johtua siitä, että sain olla viikon lomalla Espanjassa ja sitten toisaalta nämä kevättä enteilevät, pitenevät päivät. Lunta on kyllä vielä melkoisia kasoja ja siinä, missä ei ole lunta on kuraa, mutta se ei ole haitannut tahtia.


Viime viikollahan nämä aurinkoiset päivät alkoivat ja minä ryhdyin heti pyykinpesuun. Ulkona kuivuneiden pyykkien tuoksulle saa hakea vertaa. Ihana mennä nukkumaan ulkona kevättuulessa kuivuneiden lakanoiden väliin. Meillä on pesukone tehnyt töitä viimeisen viikon aikana oikein urakalla.
Toinen asia, mikä nousee pintaan tämän kevättä enteilevän auringonpaisteen myötä ovat ikkunat. Olenkin tässä erittäin tyytyväinen itseeni, sillä nyt on kaikki ikkunat pesty ja olen vaihtanut verhotkin lähes kaikkiin ikkunoihin. Tietenkin ne verhot nyt on myös pesty ja kuivatettu ulkona, kuten lähes kaikki mitä vaan olen irti saanut ja voinut pesukoneeseen laittaa.


Viikonloppuna en pessyt pyykkiä, enkä ikkunoita sillä olin Lahdessa Helmimessuilla. Oli mukava viikonloppu. Tampereelta sain mukaani vanhemman tyttäreni vävykokelaan kanssa, ei tarvinnut yksin ajaa. Lahdessa majoituimme tätini luokse ja koska porukassa oli useampikin muusikko, niin varsin musiikkipainotteiseksihan ne illat menivät, päivät sitten messuilin. Messuilla oli hiljaisempaa kuin viime vuonna, mutta mukavasti minulla ainakin asiakkaita oli. Muutenkin oli mukavaa sillä pöytäni oli Thuja design:n ja Design Mimin välissä, molemmat minulle ennestään tuttuja ja mukavia naisia. Tein myös itselleni hankinnan, sillä ostin Thujalta sellaisen patterikäyttöisen helmen reikien puhdistajan. Olen sitä jo käytännössäkin kokeillut ja hyväksi havainnut.


Helmiä olen tietysti myös tehnyt ja hiukan jo sielu halajaa puutarha hommiinkin. Leikkasin vähän omenapuita ja toin muutamia oksia sisälle maljakkoon, toiveenani saada niihin omenankukat puhkeamaan. Olen myös ostanut hiukan siemeniä ja pelakuusta olen laittanut pistokkaat, sekä tuonut kellarissa talven majailleen jalohortensian autotalliin, missä sille onkin kasvanut jo ensimmäiset vihreät lehdet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön. Blogin kirjoittajan on hyväksyttävä kaikki kommentit.