sunnuntai 2. marraskuuta 2014

Menneen viikon tohinat

Viime viikolla oli minun julkaisuvuoroni Käsityökorttelin blogissa. Olin jo edellisellä viikolla tuskaillut, kun en keksinyt mitään sopivaa aihetta. Mietin, että miten voikin olla niin ispiraatio hukassa, kunnes tajusin, että juuri siitä minä kirjoitankin. Tässä linkki Käsityökorttelin blogiin ja siihen kirjoitukseeni.
Torstain ja perjantain olin luvannut osallistua viiden muun käsityöyrittäjän kanssa Pop-up kauppaan Sastamalan keskustassa. Siellä vietettiin silloin "Tyrwäyspäiviä".  Vammalan yrittäjät olivat yhdessä kehitelleet tämän idean, jotta paikalliset ihmiset huomaisivat, mitä kaikkea saa sieltä omalta paikkakunnalta, ettei aina tarvitsisi mennä merta edemmäs kalaan. Ilmeisesti mukana olivat kaikki Sastamalan keskustan liikkeet. Joka putiikissa oli mahdollisuus osallistua koko tapahtuman yhteiseen arvontaan ja osallistuvat liikkeet oli merkitty oransseilla ilmapalloilla, joita myös asiakkaille jaettiin ja tarjouksia löytyi. Normaalisti Sastamalan liikkeet sulkevat ovensa kello viisi iltapäivällä, mutta nyt ensimmäisenä Tyrväyspäivänä, torstaina liikkeet olivat auki kahdeksaan.
Minulla oli se inspiraatio hukassa vähän tämänkin suhteen, enkä esimerkiksi huomannut oikein mitenkään mainostaa tätä tapahtumaa etukäteen. Lupasin vain Ateljee Argenton Marjolle tulla torstaiaamuna paikalle. Marjo tämän pop-up kauppaidean keksi ja varsinaisesti toteutti.
Aamu kahdeksalta olin paikalla pystyttämässä omaa osuuttani. Heti ensimmäisenä totesin, että olin jälleen kerran unohtanut pöydän kokoamiseen tarvittavat ruuvit kotiin. Onneksi Marjo oli varannut yhden pienen ylimääräisen pöydän, joten minä sain sen käyttööni. Parin tunnin päästä minulle selvisi, että putiikki on auki ilta kahdeksaan. Olin kuvitellut, että viiteen, koska ne keskustan kaupat menevät aina viideltä kiinni, kuten kerroinkin. Olisinpa ottanut jotain evästä mukaani ja kunnon villapaidan. Siitä tuli nimittäin aika viluinen ja pitkä päivä. Liiketila kun oli olut tyhjillään jonkun aikaa ja ilmeisesti lämmittämättä.
Kovin hyvin ei valitettavasti kauppa käynyt ja kovin harvakseltaan kaupan ovi kävi. Liiketila oli hieman sivummassa ja ilmeisesti jäi monelta huomaamatta senkin vuoksi. Olisi pitänyt mainostaa, otan kyllä syyt tältä osin omille niskoilleni, kun en ollut mitenkään aktiivinen tällä rintamalla. Huonoa yrittäjyyttä osaltani. Meitä oli siellä kuitenkin vallan mahtava porukka ja naurua riitti runsaasti molemmille päiville. Oli meillä ainakin hauskaa keskenämme!
Ateljee Argenton tuolla jo mainitsinkin ja laitan tähän linkit näihin muihinkin paikalla olleisiin yrityksiin. Lasistudio Jan Torstensonin uusiolasit, Pirasen luomutilan luomu-myllytuotteita ja käsitöitä lampaantaljoista, West designin keramiikkaa ja painotuotteita, Top-verhoomon edustus ammattitaitoisesta verhoilusta ja tietysti minä Piaeliinan ominaisuudessa. 



Niin, ja ne pöydän ruuvit oli sitten ruuvattu valmiiksi niihin pöydänjalkoihin, joten olisin aivan hyvin voinut kasata sen pöydän koska ruuvimeisselikin oli mukana, huomasin sen sitten perjantaina iltapäivällä. Ehkä ensi kerralla tämä pöytäasia menee ihan putkeen, kun nyt riittävän monta kertaa olen sen kanssa töpeksinyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön. Blogin kirjoittajan on hyväksyttävä kaikki kommentit.