perjantai 7. maaliskuuta 2014

Nyt pitäisi perehtyä uuden kameran hankintaan. Minulla on tuollainen seitsemän vuotta sitten ostettu Olympus, pokkari, vai miksi noita nyt nimitetään. Ostin sen silloin Tampereelta ja se oli minusta valtavan hieno. Elämäni ensimmäinen digikamera. Olihan se aivan huippu verrattuna siihen, mikä minulla sitä ennen oli.
Tänä päivänä tuntuu ihan oudolta, että pitäisi ostaa kameraan filmi, johon voit ottaa 24 tai peräti 36 kuvaa. Sitten lähettää filmi kehitettäväksi, odottaa viikko että posti tuo kuvat ja vasta sitten pääsee toteamaan, että voih, tässähän on vaan yksi onnistunut. Eikä siitä ole kuin seitsemän vuotta aikaa kun tein juuri noin.
Silloin seitsemän vuotta sitten ei muuten ollut silloisessa puhelimessanikaan kameraa, eikä nettiä, eikä facebookkia. Ei minulla kyllä vieläkään ole mitään älypuhelinta, mutta näissä simppeleissäkin puhelimissa on nykyään kamerat ja ainakin jonkinlainen netti. Tässä minunkin puhelimessani on parempi kamera kuin se minun varsinainen kamerani.
Minä olen aina tykännyt valokuvaamisesta ja minulla on lapsesta asti ollut jonkinlainen kamera. Nyt se kamera on jopa työväline, sillä pitäähän minun otaa töistäni kuvia jo myynnin kannalta. Seuraavan kameran hankinnassa on kyllä nyt myös merkittävä osuus harrastuksella. Haluan nimittäin sellaisen kameran, millä saa hyvin luontokuvia. Tuolla metsissä kulkiessa olisi niin usein hienoa kuvattavaa ja sitten voisin kuvata lintulaudan elämää takapihalla. Siinä käy muitakin kuin niitä tavallisia lintulauta lintuja, mitkä nekin kyllä ovat kuvaamisen arvoisia. Keittiön ikkunasta olen myös usein saanut seurata kettujen, peurojen, kauriiden ja kerran jopa saukon puuhasteluja. Olisi vallan mahtavaa saada ikuistettua näitä kameralla!
Tekniset laitteet eivät vaan ole minun juttuni. En ymmärrä mistään koneista yhtään mitään. Opin niitä kyllä käyttämään huolellisella ohjekirjan tankkaamisella tai jos joku jaksaa neuvoa. Nyt pelkään, että kun menen kauppaan niin kukatahansa myyjä pystyy puhumaan minut ihan mihin vaan kun en kuitenkaan ymmärrä, mistä puhutaan. Sitten tulen kotiin kalliin kameran kanssa, jota en kuitenkaan osaa käyttää tai, joka ei yhtään sovellu siihen mitä halusin.
Haluaisin ihan oikeasti nyt keskustelua kameroista ja jonkun mukaani kamerakaupoille. Mitenkähän tämän saisi onnistumaan, miettii hän.


 Tämä kuva on otettu kännykän kameralla majavapadolta viime talvena. Ihan vaan malliksi laitoin. Itselläkin sellainen olo, että pureskelen kynän varret poikki tätä kamera asiaa pähkäillessä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön. Blogin kirjoittajan on hyväksyttävä kaikki kommentit.